annewil.reismee.nl

Super Sunday

Wat lang geleden dat ik op mijn blog heb geschreven. Ik ben hier vanaf morgen alweer een maand! Er zijn inmiddels weer veel dingen gebeurd. Leuke dingen, maar ook minder leuke dingen. Ik zal beginnen met de minder leuke dingen, dan hebben we dat maar gehad.


Vorige week zondag zouden we ons eerste tripje maken: Super Sunday. Jammer genoeg voelde ik me sinds vrijdag, na de sportdag op stage, niet zo lekker. Ik dacht een zonnesteek te hebben, maar later bleek het een keelontsteking te zijn. In plaats van Super Sunday was het voor mij een suffe Sunday en lag ik de hele dag met hoge koorts op bed. Charlotte voelde zich ook niet lekker, waardoor uiteindelijk maar drie van ons op trip gingen. Super zonde, want we hadden al betaald. Maar de meiden waren nog geen uur weg of ze kwamen terug. We zijn er zo voor gewaarschuwd en toch is het ons overkomen: telefoon en camera gejat. Milana had haar tas onder de passagiersstoel in de auto van de gids gezet, die hij blijkbaar niet goed op slot heeft gedaan. Toen ze terugkwamen stond haar tas op de stoel in plaats van eronder en waren haar iPhone en onderwatercamera weg. Heel erg jammer. Ze zijn gelijk langs het politiebureau geweest voor aangiften en gelukkig heeft Milana een telefoon als vervanging kunnen regelen.


Omdat ik dus ziek was heb ik de afgelopen week alleen maar op bed kunnen liggen. Hoe saai dat ook was; ik moest en zou beter worden. Gelukkig is dat gelukt en hebben we afgelopen zondag wèl een Super Sunday gehad! Voor deze trip moesten we al vroeg ons bed uit en om 7 uur klaar staan bij het Torarica Hotel. Vanaf daar gingen we met onze gids (en ongeveer 4 anderen) naar het Onafhankelijkheidsplein. Hier was de finale van een vogelzangwedstrijd... Het klinkt heel raar en dat was het ook. Steeds gingen om de beurt twee zangvogeltjes tegen elkaar en moesten dan zoveel mogelijk geluiden maken. Die werden dan gescoord door een jury. Heel vaag. Gelukkig hebben we hier niet lang gestaan en zijn we doorgegaan naar het volgende deel van de tour: de markten. We hebben in totaal vier verschillende markten bezocht. Een Chinese markt, een Javaanse markt, een vlooienmarkt en een bloemenmarkt. Op de eerste twee markten was vooral eten te koop (Javaans en Chinees). Hier hebben we een aantal dingen geproefd zoals kaaimannen vlees (wat gewoon naar kip smaakt) en nog een paar waarvan ik de naam niet meer weet... Op de vlooienmarkt was van alles te koop. Eten, kleding, antiek, rotzooi en zelfs herder puppies! Die laatste vond ik dan natuurlijk wel het allerleukste. Na ook de mooie bloemen op de bloemenmarkt te hebben gezien, zijn we doorgegaan naar de Paramaribo Zoo. Hier werden verschillende dieren gehouden die ook in Suriname in het wild leven. Waaronder allerlei apen, schildpadden en jaguars.


Na het bezoek aan de dierentuin waren we klaar met het eerste deel van de trip. Het tweede deel ging pas verder in de middag. We moesten ons hiervoor drie uur vermaken, maar het was het waard! Tijdens het laatste onderdeel hebben we een boottocht gemaakt over de Suriname rivier. Het varen zelf vond ik sowieso al leuk, maar het leukste waren de dolfijnen die we hebben gespot! De gids zei dat de dolfijnen van aandacht houden en ze naar je toe komen als je in je handen klapt of fluit. Na een tijdje klappen als een malle en fluiten als een gek, zagen we een paar vinnen boven water komen. De dolfijnen zwommen om de boten heen en lieten af en toe hun kop zien of maakte een kleine sprong. Ik vond het zo gaaf om gewoon wilde dolfijnen te zien! Omdat ze zo snel zijn en je niet ziet waar ze zwemmen was het lastig om ze op de foto te zetten, maar uiteindelijk is het me toch gelukt! Daarna zijn we aangemeerd bij een oude plantage, wat nu een klein dorp is geworden. Na hier wat te hebben gegeten zijn we weer teruggevaren over de rivier. Ik mag wel zeggen dat dit echt een Super Sunday was!


Aankomende woensdag hebben we vakantie en gaan we een paar dagen overnachten in de jungle! Ik heb hier heel veel zin in, maar vind het stiekem ook een beetje spannend. We gaan verschillende tripjes maken zoals traditionele dorpen bezoeken, varen in de stroomversnellingen, douchen onder de watervallen en misschien zien we ook wat dieren uit de dierentuin in het wild...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!